Turnaj na tesáky

Pravidla turnaje na tesáky
Každý účastník je povinen sám se seznámit s kompletními pravidly.
V době turnaje se vzhledem k úspoře času nebudou číst celá pravidla, ale divákům se řekne pouze zkrácená verze.
Neznalost pravidel neomlouvá.
Příprava:
Každý účastník zbraně je povinen jít do turnaje patřičně oděn.
Shledá-li rozhodčí zbroj některého z bojujících za nedostačenou, má právo vyřadit ho z turnaje.
Každý účastník si před nastoupením do turnaje musí vzít masku, ochranu hlavy, rukavice (možno i nedobové) a barevnou šerpu kolem pasu.
Masky, fedrové tesáky a štítky zajišťují organizátoři. Je však povoleno dovézt si vlastní vybavení a před zahájením turnaje si ho u rozhodčích nechat schválit.
Každý účastník je povinen být v prostoru turnaje a to až do svého vyřazení.
Nenastoupí-li někdo do souboje, po té co je vyzván, kontumačně prohrává.
Není možné na někoho čekat, a nebo odložit si zápas na později.
Povolené zbraně:
- Fedrový tesák
- Fedrový tesák a pěstní štítek
Oba soupeři na začátku řeknou, kterou ze zvolených variant chtějí použít. Pokud se shodnou, použije se tato varianta, pokud ne, rozhodne los.
Typy zásahů
sek, bod, řez, povalení soupeře, odzbrojení, eliminační zápasová technika (úder do obličeje, páčení, atd. ).
Povolené techniky
• Body do oblasti trupu a hlavy
• Seky do oblasti trupu, hlavy , rukou a nohou od kolen výše
• Řezy do oblasti hlavy, trupu a rukou
• Páky, odzbrojení
• Povalení soupeře
• Zápasové techniky, mimo kopů
• Úder pěstí nebo loktem do obličeje (masky)
• Úder štítkem do obličeje (masky) nebo trupu (ne hranou štítku)
• Vyhnání, či vytlačení soupeře z kolbiště (celá, nebo téměř celá noha. Konečné slovo má hl. rozhodčí)
Zakázané techniky – okamžitá diskvalifikace
• Údery kolenem a kopy
• Údery hlavou
• Údery hranou štítku
Zásahové plochy a bodování
Za zásah se počítá pouze útok vedený silou úměrnou k charakteru prováděné techniky.
Lehký zásah: 1.bod, boj se přerušuje a soupeři se vrací do výchozího postavení
- Zásah nohy od kolen po šerpu
- Zásah rukou
Standardní zásah: 2.bod, boj se přerušuje a soupeři se vrací do výchozího postavení
- Úder pěstí nebo loktem do obličeje
- Zásah do trupu (nad šerpu), nebo hlavy
- Vytlačení soupeře z arény.
Ultimátní zásah: 3.body, Boj se přerušuje a soupeři se vrací do výchozího postavení
- Povalení na zem
- Odzbrojení soupeře (i v případě že sám upustí zbraň)
Sousek
Sousek vnímáme jako zásah obou soupeřů, souboj se se přerušuje a soupeři se vrací do výchozího postavení. Oba získávají body podle typu zásahu.
Pozor!!! oproti loňskému roku je považována za platnou zásahovou plochu celá ruka vč. zápěstí.
Průběh:
Bojovníci budou rozlosováni do skupin po třech. V těchto skupinách bude bojovat každý s každým (tj. 2 souboje).
Vítězové ze skupin postupují do dalšího kola.
Rozdělení a vyhodnocování v dalším kole se určí na místě podle počtu přihlášených.
Soupeři se připraví do arény (kruh vytýčený lanem).
Hl. rozhodčí se přesvědčí, zda jsou oba soupeři připraveni. Bojovníci kývnou na souhlas. Po té dá mezi bojující hůl, čímž jim naznačí, aby se připravili.
Boj začne, jakmile hl. rozhodčí mávne holí a pískne, nebo řekne boj.
Zaznamená-li jakýkoliv z rozhodčích zásah, zvedne ruku, nebo hůl a pískne na píšťalku, nebo řekne stop.
Stejných signálů rozhodčí použije, potřebuje-li zastavit boj z jakéhokoliv jiného důvodu (zranění, uvolněná část zbroje, organizační záležitosti, … ).
Na tyto pokyny musí oba soupeři přestat bojovat.
Neuposlechne-li některý z bojujících výzvu k zastavení boje, je mu dána výstraha.
Neuposlechne-li během turnaje podruhé, je z turnaje vyloučen.
Po zásahu nahlásí rozhodčí zapisovateli počty přidělených bodů.
Soupeři se vrátí do výchozích pozic, hl. rozhodčí se ujistí, jsou-li připraveni a zahájí další kolo.
Souboj končí:
- Dosáhne-li jeden z bojujících 8 bodů a zároveň má min. o tři body více než soupeř.
- Uběhne-li časový limit dvou minut. Vítězem se stává ten, kdo má v tuto chvíli více bodů.
- Pokud po uplynutí 2 min. mají oba soupeři stejně bodů, souboj pokračuje do získání prvního rozdílného bodu ( pokud tento bod nezíská žádný z bojovníků do 1 min., oběma se započítá porážky).
Pište prosím případné připomínky a dotazy.
Každý účastník je povinen sám se seznámit s kompletními pravidly.
V době turnaje se vzhledem k úspoře času nebudou číst celá pravidla, ale divákům se řekne pouze zkrácená verze.
Neznalost pravidel neomlouvá.
Příprava:
Každý účastník zbraně je povinen jít do turnaje patřičně oděn.
Shledá-li rozhodčí zbroj některého z bojujících za nedostačenou, má právo vyřadit ho z turnaje.
Každý účastník si před nastoupením do turnaje musí vzít masku, ochranu hlavy, rukavice (možno i nedobové) a barevnou šerpu kolem pasu.
Masky, fedrové tesáky a štítky zajišťují organizátoři. Je však povoleno dovézt si vlastní vybavení a před zahájením turnaje si ho u rozhodčích nechat schválit.
Každý účastník je povinen být v prostoru turnaje a to až do svého vyřazení.
Nenastoupí-li někdo do souboje, po té co je vyzván, kontumačně prohrává.
Není možné na někoho čekat, a nebo odložit si zápas na později.
Povolené zbraně:
- Fedrový tesák
- Fedrový tesák a pěstní štítek
Oba soupeři na začátku řeknou, kterou ze zvolených variant chtějí použít. Pokud se shodnou, použije se tato varianta, pokud ne, rozhodne los.
Typy zásahů
sek, bod, řez, povalení soupeře, odzbrojení, eliminační zápasová technika (úder do obličeje, páčení, atd. ).
Povolené techniky
• Body do oblasti trupu a hlavy
• Seky do oblasti trupu, hlavy , rukou a nohou od kolen výše
• Řezy do oblasti hlavy, trupu a rukou
• Páky, odzbrojení
• Povalení soupeře
• Zápasové techniky, mimo kopů
• Úder pěstí nebo loktem do obličeje (masky)
• Úder štítkem do obličeje (masky) nebo trupu (ne hranou štítku)
• Vyhnání, či vytlačení soupeře z kolbiště (celá, nebo téměř celá noha. Konečné slovo má hl. rozhodčí)
Zakázané techniky – okamžitá diskvalifikace
• Údery kolenem a kopy
• Údery hlavou
• Údery hranou štítku
Zásahové plochy a bodování
Za zásah se počítá pouze útok vedený silou úměrnou k charakteru prováděné techniky.
Lehký zásah: 1.bod, boj se přerušuje a soupeři se vrací do výchozího postavení
- Zásah nohy od kolen po šerpu
- Zásah rukou
Standardní zásah: 2.bod, boj se přerušuje a soupeři se vrací do výchozího postavení
- Úder pěstí nebo loktem do obličeje
- Zásah do trupu (nad šerpu), nebo hlavy
- Vytlačení soupeře z arény.
Ultimátní zásah: 3.body, Boj se přerušuje a soupeři se vrací do výchozího postavení
- Povalení na zem
- Odzbrojení soupeře (i v případě že sám upustí zbraň)
Sousek
Sousek vnímáme jako zásah obou soupeřů, souboj se se přerušuje a soupeři se vrací do výchozího postavení. Oba získávají body podle typu zásahu.
Pozor!!! oproti loňskému roku je považována za platnou zásahovou plochu celá ruka vč. zápěstí.
Průběh:
Bojovníci budou rozlosováni do skupin po třech. V těchto skupinách bude bojovat každý s každým (tj. 2 souboje).
Vítězové ze skupin postupují do dalšího kola.
Rozdělení a vyhodnocování v dalším kole se určí na místě podle počtu přihlášených.
Soupeři se připraví do arény (kruh vytýčený lanem).
Hl. rozhodčí se přesvědčí, zda jsou oba soupeři připraveni. Bojovníci kývnou na souhlas. Po té dá mezi bojující hůl, čímž jim naznačí, aby se připravili.
Boj začne, jakmile hl. rozhodčí mávne holí a pískne, nebo řekne boj.
Zaznamená-li jakýkoliv z rozhodčích zásah, zvedne ruku, nebo hůl a pískne na píšťalku, nebo řekne stop.
Stejných signálů rozhodčí použije, potřebuje-li zastavit boj z jakéhokoliv jiného důvodu (zranění, uvolněná část zbroje, organizační záležitosti, … ).
Na tyto pokyny musí oba soupeři přestat bojovat.
Neuposlechne-li některý z bojujících výzvu k zastavení boje, je mu dána výstraha.
Neuposlechne-li během turnaje podruhé, je z turnaje vyloučen.
Po zásahu nahlásí rozhodčí zapisovateli počty přidělených bodů.
Soupeři se vrátí do výchozích pozic, hl. rozhodčí se ujistí, jsou-li připraveni a zahájí další kolo.
Souboj končí:
- Dosáhne-li jeden z bojujících 8 bodů a zároveň má min. o tři body více než soupeř.
- Uběhne-li časový limit dvou minut. Vítězem se stává ten, kdo má v tuto chvíli více bodů.
- Pokud po uplynutí 2 min. mají oba soupeři stejně bodů, souboj pokračuje do získání prvního rozdílného bodu ( pokud tento bod nezíská žádný z bojovníků do 1 min., oběma se započítá porážky).
Pište prosím případné připomínky a dotazy.